Aura Citra Beauty House Perlu 5 Perkara Ini Agar Kulit Tidak Kendur Semasa Mengamalkan Diet Ketat | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Perlu 5 Perkara Ini Agar Kulit Tidak Kendur Semasa Mengamalkan Diet Ketat



Mendapatkan berat badan ideal dapat kita capai kesan dari diet pemakanan yang anda jalani, tentu ianya adalah pencapaian yang besar. Tetapi, siapa kata  masalah akan selesai apabila anda berjaya melakukan diet dan mempunyai berat badan seperti yang diiginkan?

Seperti kita ketahui, akan ada cabaran lain setelah anda berjaya melakukan diet atau menurunkan berat badan secara drastik, iaitu kulit menjadi kendur.


Hasil dari  penurunan berat badan, terutama dalam masa yang singkat, akan membuat kulit kehilangan keanjalan dan menjadikannya tidak tegang lagi.

Oleh kerana itu, anda perlu ada berbagai cara agar kulit tidak kendur selepas diet ketat. Berikut adalah cara alami untuk menegangkan kulit anda semula:
 

1. Menyebabkan pengeluaran kolagen melalui kandungan makanan ini. 
 Iaitu makanan yang kaya akan vitamin A, C, E dan K boleh mencetuskan pengeluaran kolagen yang bermanfaat bagi keanjalan kulit. Selain itu, kacang-kacangan juga mempunyai manfaat bagi kulit.

2. Banyak minum
Air memberikan manfaat positif untuk mendapatkan kulit yang sihat dan kenyal. Minumlah air putih sekurang-kurangnya lapan gelas sehari untuk melancarkan metabolisme tubuh, termasuk mengetatkan kulit.


3. Makanan kaya protein
Makanan seperti ikan tuna dan dada ayam sangat baik untuk membentuk otot sehingga automatik membuat kulit juga ikut mengencang.


4. Pengambilan Sayur dan Buah
Sayur serta buah-buahan yang tak dimasak mempunyai jumlah vitamin dan mineral yang banyak sehingga membantu kulit tetap tegang.


5. Oleskan minyak almond dan minyak jarak
Kedua-dua jenis minyak ini sangat baik bagi menegangkan kulit. Gosokkan ke kulit yang kendur dan mempunyai bekas 'Stretch Marks' sebelum tidur agar manfaatnya lebih terasa apabila bangun di pagi hari.


              Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Perlu 5 Perkara Ini Agar Kulit Tidak Kendur Semasa Mengamalkan Diet Ketat"

Catat Ulasan