Aura Citra Beauty House Usia 35, Mulailah Memakai Serum untuk Melawan Penuaan | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Usia 35, Mulailah Memakai Serum untuk Melawan Penuaan


Banyak cara yang dapat dilakukan untuk berpacu dengan waktu demi melawan penuaan. Cara termudah, tentu dengan meluangkan waktu menjalankan ritual dasar perawatan kulit sejak remaja, iaitu menggunakan pembersih, penyegar dan pelembap. Namun memasuki usia 30an perawatan ekstra untuk wajah anda amat diperlukan. Salah satunya adalah dengan serum.

Serum merupakan produk kecantikan untuk melawan penuaan, khususnya bagi wanita berusia 35 tahun dan ke atas. Ini adalah kerana kandungan dalam serum sangat aktif dan memiliki daya perbaiki tinggi, sehingga sangat baik untuk melindungi kulit agar senantiasa cerah dan muda. Keistimewaannya lagi, kita akan dapat kesan yang optimal dan dapat diaplikasikan dengan cara yang mudah.


Apa Serum Itu?
Baik serum mahupun pelembap, keduanya sama-sama baik untuk kulit. Namun, serum menggunakan bahan dasar dari air sehingga teksturnya sangat ringan dan mudah meresap ke dalam jaringan kulit. Bahan dasar air yang dipakai ini akan membawa dan melarutkan bahan-bahan yang diperlukan kulit, dengan kemampuan sepuluh kali lebih efektif dibanding pelembap biasa. Serum dibuat dari bahan-bahan terbaik yang berfungsi aktif menjaga kesihatan, kecerahan, dan kemudaan kulit, yang sangat diperlukan bagi wanita usia 35 ke atas.


Manfaat Serum
Selain melembapkan, serum juga memiliki keajaiban untuk menegangkan dan memberi nutrisi baik pada kulit. Bukan itu saja, produk kecantikan ini dapat membantu untuk merangsang regenerasi sel dan bersifat anti-inflammatory @ boleh meredakan radang pada kulit yang stres. Sehingga kulit menjadi lebih lembut, sehat, cerah, dan terlihat lebih muda.


Penggunaan Serum
● Untuk hasil yang optimal, serum digunakan setiap pagi dan malam hari setelah wajah dibersihkan.
● Jika Anda memilki beberapa masalah kulit, jangan ragu menggunakan lebih dari satu jenis serum. Misalnya, gunakan serum pencerah kulit di pagi hari dan serum penegang kulit di malam hari.
● Setelah serum dioleskan merata, gosok kedua telapak tangan hingga hangat dan tekan-tekan lembut pada wajah. Ini bertujuan agar proses peresapan serum ke kulit berjalan sempurna.
● Biarkan selama 5 minit agar kandungannya meresap ke kulit.
● Kemudian, baru gunakan pelembap, sunblock, atau krim malam sebagai perisai kulit.
● Kandungan serum sangat mudah berubah bila disimpan pada suhu bilik. Sehingga, kemasan serum yang berupa botol kecil ini sebaiknya segera ditutup rapat selepas digunakan.
Kandungan Vital
Dari sejumlah jenis serum yang beredar di pasaran, ada dua jenis kandungan yang paling banyak diminati wanita berusia 35 dan ke atas iaitu:
● Serum Vitamin C: Serum ini merangsang pembentukan kolagen karena berfungsi menyimpan air dalam jaringan-jaringan kulit. Kawasan kulit yang awalnya dilihat sebagai “ruang kosong” dan kedutan, akan diisi penuh sehingga tak nampak lagi.
● Serum Vitamin E: Serum yang berupa antioksidan ini berfungsi untuk melindungi sel kulit dari rosak akibat radikal bebas.
 

* Dapatkan Serum Vitamin E daripada Tabita Skincare dengan harga rm140 inclusive postage

0 Response to "Usia 35, Mulailah Memakai Serum untuk Melawan Penuaan "

Catat Ulasan