Aura Citra Beauty House Manfaat Kentang Untuk Kecantikan | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Manfaat Kentang Untuk Kecantikan



Kentang merupakan salah satu bahan makanan yang cukup sering dikonsumsi oleh masyarakat. Selain nikmat, kentang mengandungi karbohidrat yang sangat tinggi dan baik untuk tubuh badan seseorang.

Bukan hanya untuk tubuh badan sahaja, kentang ternyata memiliki manfaat untuk kecantikan wanita. Adakah itu saja? :

Menghilangkan Lingkaran Hitam
Untuk menghilangkan lingkaran hitam pada mata, anda dapat memanfaatkan jus kentang yang segar. Caranya sangat mudah, usapkan jus kentang pada bagian bawah mata lalu biarkan selama 20 minit. Setelah itu, jangan lupa untuk membilasnya dengan menggunakan air. Lakukan sebanyak dua kali selama seminggu, lingkaran hitam akan memudar dari wajah anda.

Mengurangkan Uban
Rebus kulit kentang dalam air kemudian tapis. Gunakan air tersebut untuk membilas rambut anda dengan meramaskannya ke rambut anda. Lakukanlah secara teratur maka uban anda akan semakin memudar dan rambut menjadi sihat dan lembut.

Memelihara Rambut Kering
Jus kentang yang dicampur dengan aloe vera akan membuat kulit kepala dan rambut kering anda menjadi lebih sihat dan segar. Jus kentang kaya dengan protein, fosfor, vitamin A, B, C serta mineral yang dapat memelihara kesihatan rambut anda.

Mencegah penuaan
Ingin mencegah penuaan dan mencegah kedutan datang kepada wajah anda? Maka lakukanlah masker campuran jus kentang yang segar dengan yogurt. Lakukanlah secara berkala agar wajah menjadi lebih tegang, sihat dan terhindar dari sel kulit mati.

Selamat mencuba... :)



Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Manfaat Kentang Untuk Kecantikan"

Catat Ulasan