Aura Citra Beauty House Manfaat Lemon Untuk Kecantikan Diri | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Manfaat Lemon Untuk Kecantikan Diri



Lemon, buah kuning yang memiliki rasa masam segar ternyata tanpa diragukan lagi mengandungi banyak manfaat untuk kecantikan. Hal ini dibuktikan dengan begitu banyaknya produk pelembab kulit yang mengandungi ekstrak sari lemon.

1. Membuang kulit mati
Wajah yang terlihat kusam dan tidak segar boleh diatasi dengan secara rutin mencuci muka dengan perahan air lemon yang mengandungi sedikit gula. Perawatan ini sangat berkesan untuk membuang kulit mati, sehingga wajah yang kusam beransur secara berperingkat dan tampak lebih segar.

2. Mengurangkan kedutan pada wajah
Masker yang dibuat dari “ramuan” air lemon dapat menyamarkan garis-garis kedutan di wajah. Rebuslah secangkir susu segar, dua sudu air teh perahan lemon. Lalu adun rata semuanya menjadi satu, dan biarkan beberapa saat pada suhu bilik.

Kemudian, oleskan pada wajah anda sebagai masker. Pusatkan di bahagian wajah yang banyak kedutan. Setelah beberapa minit, bilas dengan air hangat hingga bersih.

3. Mencerahkan noda gelap
Usapkan irisan buah lemon pada noda gelap pada kulit wajah dan ketiak, biarkan selama 15 minit, kemudian bilas dengan air hangat. Untuk hasil yang maksima, lakukan rawatan ini satu hari sekali.

4. Pengelupasan kulit
Campurkan satu gelas perahan air lemon dengan seperempat cawan olive oil atau minyak almond. Kemudian, oleskan pada wajah anda sebagai ramuan facial untuk merontokkan kulit mati pada wajah.

5. Menghilangkan kelemumur
Urutkan kulit kepala dengan perahan air lemon, kemudian biarkan selama 20 minit, lalu ramas hingga bersih.

6. Memutihkan dan membersihkan kuku
Rendam kuku anda pada air hangat yang sudah larut dengan air perahan lemon selama 5 minit. Kemudian, gosokkan buah lemon pada kuku anda. Terapi ini dapat menghilangkan warna kekuningan pada kuku, dan menghaluskan kutikula.


              Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Manfaat Lemon Untuk Kecantikan Diri"

Catat Ulasan