Aura Citra Beauty House Ini Dia Cara Agar Rambut Cepat Panjang! | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Ini Dia Cara Agar Rambut Cepat Panjang!



Tidak semua wanita dianugerahi dengan proses pertumbuhan rambut yang cepat sehingga mudah panjang. Perlu anda ketahui bahawa pertumbuhan rambut yang normal adalah 2,5 sampai 7,5 sentimeter setiap bulan. Namun, hal ini masih boleh dimaksimakan, yang penting kita tahu cara yang tepat. Berikut adalah cara-cara untuk mendapatkan rambut yang cepat panjang.

Salah satu penyebab pertumbuhan rambut adalah stress dan fikiran buruk yang berlanjutan. Menurut seorang pendandan rambut profesional dari bernama Asgar Boo, rambut tumbuh panjang, sehat, dan berkilau bukanlah perkara yang mudah.

Boo menyarankan agar anda merutinkan memotong rambut secara berkala. Sebab, dengan cara ini sangat berkesan untuk merangsang akar rambut agar lebih kuat dan rambut tumbuh lebih lebat. Namun, perlu anda ingat, potongan rambut yang dimaksudkan Boo hanya pada hujung rambut karena hujung rambut dikatakan bahagian rambut yang telah mati dan tidak lagi sihat. Jadi, lebih baik kita mengguntingnya saja secara rutin.

Untuk pelembab, Boo mengatakan bahawa produk ini sangat membantu dalam melembabkan rambut agar tampak bersinar, mudah diatur, dan tampak menawan. Selain rutin menggunakan pelembab, Boo mengatakan bahawa membiasakan cuci rambut setiap hari, boleh menurunkan kadar minyak semulajadi pada rambut. Minyak tersebut sebenarnya sangat berguna untuk menutrisi rambut supaya cepat tumbuh.

Nah, kini anda telah tahu rahsia agar rambut cepat panjang... Selamat mencuba.. :)


              Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Ini Dia Cara Agar Rambut Cepat Panjang!"

Catat Ulasan