Aura Citra Beauty House Perempuan Yang Tampil 'Natural' Dinilai Lebih Cantik | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Perempuan Yang Tampil 'Natural' Dinilai Lebih Cantik


Tidak ramai wanita yang mempercayai diri untuk beraktiviti tanpa mengenakan solekan wajah. Ini adalah kerana, sebahagian wanita menganggap bahawa solekan wajah bukan sekadar pelengkap penampilan, melainkan sebuah ritual harian yang menyenangkan.

Selain agar kelihatan lebih menarik, salah satu alasan wanita merias wajah adalah untuk menarik perhatian kaum Adam. Namun, berdasarkan sebuah penelitian terbaru, ternyata kaum lelaki lebih suka perempuan yang tampil secara 'Natural'.

Robin Kramer, peneliti psikologi dari University of York, mengatakan, "Hal yang paling utama adalah siapa kamu sebenarnya. Solekan wajah membuatkan wanita lebih menarik perhatian yang lain, tetapi sebenarnya tidak selalu begitu. Sebab, menurut para pria, faktor kecantikan yang 'Natural' membuatkan wanita lebih menarik. Jika anda merias wajah perempuan yang kurang menarik, itu tak akan membuatkan dia lebih menarik berbanding wanita dengan solekan 'Natural'."

Lebih lanjut lagi, kata Kramer, yang harus ditonjolkan dari seorang wanita adalah  wajah yang dianugerahkan oleh Tuhan sejak mereka lahir. Selain itu, keperibadian yang baik membuat wanita lebih menarik.

Kajian yang dilakukan oleh Kramer ini disertai bersama 44 mahasiswi, dari usia 18-21 tahun. Kemudian, wajah mereka yang tanpa riasan wajah diambil gambar mereka untuk di'upload' pada sebuah laman web. Lalu, sebanyak 62 mahasiwa diminta menilai penampilan para mahasiswi tersebut menggunakan skala penilaian satu sampai tujuh.

Hasilnya, foto-foto mahasiswi yang menggenakan riasan wajah, hanya direspons oleh dua persen mahasiswa. Sementara itu, sebanyak 69 persen mahasiswa mengaku lebih suka perempuan yang tampil secara 'Natural'. Bagi lelaki, perempuan yang tampil 'Natural' itu lebih cantik
.


              Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Perempuan Yang Tampil 'Natural' Dinilai Lebih Cantik "

Catat Ulasan