Aura Citra Beauty House Ingin Kulit Bebas Selulit? Cuba Perawatan Ini! | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Ingin Kulit Bebas Selulit? Cuba Perawatan Ini!



Ramai pakar kecantikan mengatakan, selulit memang sukar dihilangkan dengan perawatan menggunakan produk sederhana. Sekitar 90 peratus wanita memiliki selulit ketika memasuki usia remaja. Rachel Krause dari Daily Makeover mengongsikan empat bahan yang nampaknya aneh, namun terbukti cukup efektif mengutangkan selulit yang ada pada tubuh anda.

Timun
Buah ini kaya dengan vitamin dan bersifat hidrasi yang baik bagi kulit. Hiris timun secara nipis, lalu tekapkan hirisan tersebut ke kulit yang berselulit. Kandungan phytochemical dalam timun berguna untuk menegangkan kolagen pada area permukaan kulit. Lakukan rawatan ini secara rutin sehari tiga kali dengan timun segar dalam jumlah cukup untuk mengurangi garis-garis selulit.




Kopi
Kandungan kafein pada kopi terutama dalam bentuk butiran scrub mampu melebarkan pembuluh darah yang bermanfaat menegangkan jaringan luar kulit. Gunakan pada kulit agar membantu melepaskan toxin dan proses metabolism lemak. Pilih scrub kopi yang baik dan campur dengan minyak zaitun (olive oil) serta minyak almond untuk melembutkan dan melembapkan kawasan garis selulit.


Rumpai Laut
Thalassotherapy atau Mandian Rumpai Laut adalah rawatan kulit yang berasal dari Perancis yang melibatkan aplikasi air panas dan rumpai laut asli yang dibungkus pada tubuh lalu berendam selama beberapa minit. Rumpai laut memiliki kadar tinggi kandungan yodium yang berfungsi meningkatkan fungsi tiroid dan aliran darah di kawasan bermasalah seperti selulit.


Gelatin
Mengonsumsi gelatin atau agar-agar yang tidak bercampur gula, kaya dengan vitamin dan serat bagi kesihatan tubuh dan pencernaan. Gelatin sangat efisyen meningkatkan kadar kolagen. Gunakan agar-agar dan campurkan pada minuman kesukaan anda sekali sehari untuk mengatasi kekurangan kolagen dan mengurangi selulit pada tubuh. 


Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Ingin Kulit Bebas Selulit? Cuba Perawatan Ini!"

Catat Ulasan