Aura Citra Beauty House Buah untuk kecantikan rambut.. | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Buah untuk kecantikan rambut..



Di dunia kecantikan , buah tak cuma boleh digunakan sebagai topeng wajah saja . Lebih dari itu, buah juga digunakan sebagai bahan rawatan rambut bermasalah .

Buah - buahan mempunyai kandungan sebatian semula jadi yang berguna untuk tubuh . Oleh kerana itu pengambilan buah untuk kesihatan tubuh adalah langkah yang tepat . Salah satu cara untuk memanfaatkan buah adalah menjadikannya sebagai masker rambut . Setelah diratakan pada seluruh rambut, biarkan selama 40 minit kemudian bilas dengan air sampai bersih .

Rambut rosak kerana proses kimia
Pelurusan rambut , pewarnaan , dan pengerintingan akan membuatkan rambut menjadi rosak . Untuk mengatasi kerosakan rambut akibat proses ini , gunakan campuran buah pisang , satu sudu teh air limau , dan sebiji kuning telur .

Rambut kering dan kaku
Kerana pelbagai alasan , rambut boleh menjadi sangat kaku seperti jerami . Agar rambut jadi mudah diatur , maka anda memerlukan masker rambut yang diperbuat dari campuran buah pisang , betik yang dihaluskan dan air suam . Masker rambut ini akan membantu rambut anda agar tetap berkilau dan lembut .

Rambut dan kulit kepala berminyak
Rasanya ramai orang Malaysia yang mengadu masalah ini . Tak susah untuk mengatasinya , kerana anda hanya memerlukan masker rambut yang diperbuat dari campuran jus oren dan yogurt .

Rambut gugur
Rambut gugur boleh jadi mimpi buruk untuk kebanyakan orang . Padahal anda sudah cuba banyak syampu dan juga minyak rambut yang didakwa boleh mencegah keguguran . Relaks.., masker rambut avokado boleh membantu anda . Campur avokado dengan fenugreek (daun herba yang biasa dipakai untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu atau untuk perubatan) . Anda juga boleh menambah air teh hijau panas ke dalam campuran . Air teh hijau ini berfungsi untuk menenangkan kulit kepala .

Rambut kusam
Siapa yang tidak mahu rambutnya kelihatan bercahaya? Semua orang mahukannya. Betul tak? :) Sebenarnya , anda boleh mendapatkannya dengan mudah dengan menggunakan masker rambut dari santan . Caranya , campur saja santan kelapa dan air limau. Ramas campuran ini dan biarkan beberapa minit sebelum dibilas .

Selamat Mencuba.. :)

Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Buah untuk kecantikan rambut.."

Catat Ulasan