Aura Citra Beauty House Tips make up ke majlis keramaian | Aura Citra Beauty House

Earn Money With Uber Driver

Tips make up ke majlis keramaian



Kaum hawa biasanya tidak lengkap bila keluar rumah tanpa make up. Apalagi kalau menghadiri pesta. Jika boleh, Anda pasti akan meluangkan waktu untuk mendandan rambut dan merias wajah di salon kecantikan.

Namun, untuk tampil cantik dengan make-up  untuk ke majlis keramaian sebenarnya tidak perlu ke salon. Pendapat dari seorang meke up profesional, memberikan beberapa trik mengaplikasikan make-up  untuk ke majlis keramaian. 
Menurutnya, untuk make-up  ke majlis keramaian sebaiknya memaksimakan pada bahagian mata. Begini langkah-langkahnya:

Langkah awal: 
1.  Aplikasikan moisturizer  untuk melembabkan wajah sebelum mengaplikasikan serum. Setelah itu, aplikasikan serum wajah secara merata.
2. Untuk mengatasi mata nampak letih agar terlihat lebih segar, gunakan eye roll on.
3. Gunakan lip balm untuk bibir sebelum mengaplikasikan lipstik  untuk membuat bibir lembab dan halus. Bibir yang lembab dapat membuat lipstik lebih tahan lama dan tampak sempurna.
Menghias wajah: 
1.  Applikasikan foundation pada wajah. Pilih foundation yang mengandungi serum untuk menghasilkan efek mulus pada wajah. Waktu mengenakan foundation, tumpukan pada bahagian sudut mata, dahi, kedutan di bawah kelopak mata, lipatan bibir dan tulang pipi. Tips:  Gunakan berus lembut sewaktu mengapplikasikan foundation  untuk hasil yang merata. Setelah itu lakukan polishing  agar foundation  kelihatan lebih halus.
2.  Setelah itu gunakan magic pen corrector , untuk menonjolkan bahagian wajah seperti tulang pipi, tulang hidung dan dagu.
3.  Setelah itu, lakukan finishing dengan menggunakan compact foundation atau compact powder.
4. Hiasi wajah sebaiknya dan tidak menggunakan countouring  wajah yang terlalu tebal.

Hiasan mata: 
1.  Gunakan applicator brush  untuk merapikan alis sebelum memakai pensil alis. Bentuk alis dengan teknik penekanan halus dan tipis-tipis untuk mendapatkan gradaisi warna yang baik.
2.  Bila hasilnya kurang memuaskan, anda dapat membetulkannya dengan magic pen corrector .
3.  Sebelum menggunakan eyeshadow, highlight  dulu kelopak mata dengan menggunakan eyeshadow  berwarna terang. Anda juga boleh menggunakan compact powder .
4.  Untuk membuat mata terlihat lebih cantik, gunakan eyeshadow  dengan rona warna fuchsia pink, coral , dan black cherry . Bila anda ingin menggunakan lebih dari satu warna eyeshadow  atau membuat gradiasi, sebaiknya gunakan warna yang lebih muda dulu.
5.  Kemudian gunakan eyeshadow  satu tingkat lebih gelap. Applikasikan dari hujung kelopak mata agar lebih tegak. Rapikan dengan menggunakan berus lembut.
6.  Anda juga boleh menggunakan eyeshadow  di bahagian bawah mata untuk menggantikan eyeliner.
7.  Saat memakai eyeliner , jangan takut untuk memakai eyeliner berwarna. Untuk hiasan ke majlis keramaian, gunakan eyeliner  berwarna intense purple. Eyeliner  berbentuk pensil sebaiknya diapplikasikan dengan brush  agar hasilnya lebih natural. Mulakan mengoleskannya secara nipis-nipis.
8.  Sentuhan terakhir untuk hiasan mata adalah pemakaian maskara. Cuba maskara berwarna biru untuk bulu mata bahagian atas, dan warna hitam untuk bulu mata bagian bawah.

Finishing: 
1. Sapukan perona pipi dan lipstik. Untuk memberikan sentuhan warna nude di sekitar tulang pipi, garis hidung, dahi dan dagu, dan garis bibir. Untuk memperhalus hasilnya, berikan sentuhan compact foundation .
2. Akhir sekali, sapukan lipstik berwarna cerah seperti merah terang. Pilih lipstik jenis compact lipstik dan lipgloss  untuk memberikan efek glossy.

Gunalah Tabita Skincare untuk kesan yang memuaskan..

0 Response to "Tips make up ke majlis keramaian"

Catat Ulasan